Co zrobić, gdy dopadnie nas jesienna depresja?

Jesień to pora roku kojarzona nie tylko z wielobarwnymi krajobrazami, ale również z niskimi temperaturami i coraz mniejszą ilością słońca. Nic dziwnego, że w takich okolicznościach wiele osób zaczyna cierpieć na zaburzenia nastroju. Z łagodną jesienną depresją, zwaną także chandrą można walczyć samodzielnie. W przypadku przedłużającego się epizodu złego samopoczucia psychicznego warto jednak rozważyć konsultację specjalistyczną. 

Te działania pomogą Ci odzyskać dobry nastrój

Przede wszystkim warto byłoby podjąć środki mające na celu zapobiegnięcie zaburzeniom nastroju. Niezwykle pomocna może okazać się odpowiednio zbilansowana dieta. Ważne, aby znalazły się w niej świeże warzywa oraz owoce, a także produkty z pełnego ziarna. Dobrze byłoby jadać również ostro przyprawione dania oraz czekoladę, najlepiej gorzką.

Istotna jest także aktywność fizyczna, która podnosi poziom endorfin. Bardzo często przyczyną złego nastroju jest brak słońca. Doskonale byłoby więc zadbać o oświetlanie pomieszczeń ciepłym światłem. Warto zbadać także poziom witaminy D i w razie potrzeby pomyśleć o suplementacji. Znalezienie sobie ciekawego hobby na jesienne wieczory również może okazać się bardzo pomocne.

Jeżeli mimo podjęcia tych działań nastrój ulega pogorszeniu, należy zasięgnąć porady specjalistycznej. W pierwszej kolejności można udać się do lekarza rodzinnego, który w razie konieczności pokieruje do psychiatry. Satysfakcjonujące rezultaty mogą przynieść również regularne spotkania z psychologiem. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

12 − trzy =