Bieganie na bieżni – zalety i wskazówki

Każdego roku robisz postanowienie – od jutra zaczynam biegać! Wszystko fajnie, masz zapał, ale nagle okazuje się, że za oknem śnieżyca albo ulewa. Wtedy najlepszym rozwiązaniem wydaje się pozostać na kanapie z kubkiem ciepłej herbaty. Kilka razy można jeszcze takie zrządzenie losu przetrwać, ale Twoja motywacja maleje z każdą napotkaną przeszkodą. W efekcie w ogóle nie biegasz. Rozwiązaniem na te problemy jest zakup własnej bieżni! Modeli jest naprawdę wiele, wystarczy zajrzeć np. tu https://athletic24.pl/pol_m_Fitness-i-Silownia_Sprzet-do-cwiczen-fitness_Bieznie-149.html i pożegnać wszelkie wymówki odciągające nas od biegania!

Zapomnij o złej pogodzie i biegaj w domu!

Pogoda jest na pewno największym czynnikiem zmniejszającym Twoją możliwość uprawiania sportu na zewnątrz. Jednak jest też parę innych kluczowych zalet biegania w domu. Przede wszystkim bieżnia redukuje do 30% opór grawitacyjny kroków. Dzięki temu Twoje stawy będą dużo dłużej w dobrym stanie. Niestety taka sama aktywność w terenie skutecznie je osłabi. Tak samo sprawa ma się w przypadku kręgosłupa, bioder i miednicy. Bieganie po twardej miejskiej nawierzchni zwiększa Twój ciężar nawet czterokrotnie! Natomiast korzystanie z amortyzowanej bieżni chroni te partie przed nadmiernym obciążeniem.

Bieganie w domu to dobry sposób na poprawienie Twojej wydajności. Zwiększając każdego dnia prędkość lub trudność trasy jesteś w stanie zauważyć swoje postępy. Ponadto nowoczesne bieżnie posiadają czujnik pomiaru tętna, żebyś kontrolował swoje ciało i ćwiczył w bezpieczny sposób. W każdej chwili możesz zwolnić i odpocząć nie doprowadzając swojego organizmu do granicy możliwości. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzynaście + 11 =