Powszechnie stosowane rozwiązania na przyciągnięcie klientów

Skuteczny marketing, zaraz obok jakości usług i produktów oraz odpowiedniej polityki cenowej jest jednym z najważniejszych filarów sukcesu w praktycznie każdej branży. Jeśli zaczynamy dopiero działalność, musimy przecież w jakiś sposób przyciągnąć klientów, poinformować ich o naszym istnieniu i zachęcić do skorzystania z naszych usług. Z pomocą przychodzą zarówno tradycyjne formy reklamy, jak i nowoczesne rozwiązania technologiczne. 

Jak stworzyć więź z klientem?

W przedsiębiorstwach handlowych najprostszą strategią przyciągnięcia klienta jest promocja cenowa. Obniżką ceny zwabiamy klienta, który oprócz dowiedzenia się o naszym istnieniu, będzie miał już powód do skorzystania z naszych usług. W połączeniu z odpowiednio zaplanowaną ekspozycją, komplementarnym asortymentem i fachową, sprawną obsługą możemy w ten sposób nawiązać z klientem więź. Niestety, o ile jest to dobra metoda jednorazowego ściągnięcia klientów, nie uzyskamy nią systemu budującego zaufanie. Promocja taka musi być prowadzona systematycznie i cykliczne, sprawdza się w pełni tylko w przypadku przedsiębiorstw handlujących tzw. asortymentem potrzebnym. 

Zdecydowanie lepszą metodą zdobycia stałego klienta są programy lojalnościowe. Poprzez zaimplementowanie odpowiedniego systemu sprzedaży możemy wprowadzić karty członkowskie oferujące stałe zniżki, system cashback lub karty służące do zbierania punktów za zakupy (wymienianych na rabaty czy towar). Taki mechanizm gratyfikacji przywiązuje do nas klienta, poprzez otrzymywane zniżki czy punkty ma on bowiem poczucie, że zakupy dokonane u nas są dla niego korzystniejsze, czuje się nagrodzony za swój wybór.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwanaście − dziewięć =