Na co wskazuje barwa płynu chłodniczego i skąd wiadomo, który kolor będzie właściwy dla naszej chłodnicy?

Wymiana oraz dolewanie płynu do układu chłodniczego wymaga początkowego sprawdzenia, jaki rodzaj cieczy był tam używany wcześniej. Zazwyczaj mamy do czynienia z płynem w kolorze niebieskim, zielonym lub czerwonym, jednak zdarzają się też inne opcje. Czy między tymi rodzajami są jakieś znaczne różnice? Przekonajmy się.

Kolor ważny przy dolewaniu

Jeżeli musimy uzupełnić poziom płynu w układzie, to powinniśmy zawsze kupować taki sam kolor, jaki tam był wcześniej. Inaczej mogłoby dojść do sytuacji, w której ciecz ostatecznie zmieni barwę na brunatną lub czarną i nie będziemy wiedzieli, czy jest to efekt awarii układu, czy po prostu zmieszania się różnych rodzajów chłodziwa. Oczywiście jeśli mamy płyn chłodniczy różowy i dolejemy czerwonego, to nic poważnego się nie stanie. Kolor nie świadczy bowiem najczęściej o walorach użytkowych produktu czy jego odporności na zamarzanie. Dlatego też, jeśli robimy całkowitą wymianę, możemy wybrać dowolny rodzaj. Trzeba tylko pamiętać, żeby zachować parametry wymagane przez producenta samochodu.

Nie tylko układ chłodzenia

Jeśli chcemy mieć absolutną pewność, że silnik naszego auta bądź innej maszyny będzie pracował w odpowiednich warunkach, warto kontrolować również temperaturę oleju. W tym celu można kupić specjalny czujnik, który montuje się w podstawie filtra bądź misce olejowej. Więcej informacji znajdziesz tu: http://sklep.4lift.pl/4030-czujniki-temperatury-oleju. Informacja o ciepłocie oleju będzie nam wyświetlana na dodatkowym wskaźniku, który zamontujemy w dowolnym miejscu w kabinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

piętnaście + 15 =