Jak wybrać księgową?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W każdej firmie prężnie rozwijające się na rynku i osiągającej korzyści finansowe potrzebna jest osoba odpowiedzialna za księgowość. Prowadząc działalność gospodarczą, można zatrudnić takiego pracownika na własną rękę lub pozyskać go z zewnątrz za pośrednictwem profesjonalnego biura rachunkowe. Druga opcja jest dobrym wyborem przede wszystkim w sytuacjach, gdy poszerzenia kadry nie leży w interesie przedsiębiorstwa z uwagi na większe koszty utrzymania pracownika. Usługi biura są mniej kosztowne, a przy tym mogą dawać lepsze rezultaty. Bez względu jednak na wskazaną formę współpracy ze specjalistą od księgowości, najpierw trzeba go wybrać. Jak podejść do tego zadania i znaleźć naprawdę dobrego fachowca?

Na co zwrócić uwagę, wybierając księgową do własnej firmy?

Wybierając księgową do własnego przedsiębiorstwa, należy sprawdzić jej doświadczenie oraz wykształcenie. Im większym dorobkiem będzie mogła pochwalić się dana osoba, tym lepiej dla firmy, ponieważ będzie to świadczyć o jej profesjonalizmie i dobrym przygotowaniu do podjęcia się pracy. Dodatkowym atutem takiej osoby będzie fakt należenia do stowarzyszeń księgowych, które zrzeszają przedstawicieli zawodów rozliczeniowych i organizują dla nich szkolenia oraz kursy. Jednym z takich podmiotów jest stowarzyszenie księgowych Zielona Góra, z którego pomocą księgowe i księgowi mogą rozwinąć skrzydła. Jeżeli dana osoba odbywa szkolenia realizowane przez stowarzyszenia, to z pewnością dobrze sprawdzi się podczas pracy na rzecz firmy prywatnej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*