Jak sprawić aby baner przyciągał wzrok wszystkich przechodniów?

Współcześnie żadna firma nie utrzyma się zbyt długo na rynku bez podejmowania odpowiednich działań marketingowych. Jedną z najbardziej rozpowszechnionych form reklamy produktów lub usług jest wykorzystywanie atrakcyjnych banerów zewnętrznych. Umieszcza się je zazwyczaj na fasadach budynków – w miejscach o dużym natężeniu ruchu (np. w pobliżu galerii handlowych i w centrach miast). W projektowaniu oraz produkcji wysokiej jakości banerów specjalizuje się m.in. to studio graficzne z Puszczykowa: https://bvformat.poznan.pl/.

Właściwa czcionka to jeden z priorytetów

Baner musi być przede wszystkim odporny na niekorzystne czynniki atmosferyczne, czyli deszcz, śnieg, grad oraz promieniowanie słoneczne. Z tego powodu najlepiej sprawdzają się modele z tworzywa PCV, które przez wiele miesięcy utrzymują swoje pierwotne walory wizualne i właściwości użytkowe. Poza tym trzeba zwrócić szczególną uwagę na zastosowaną czcionkę. Powinna ona posiadać rozmiar sprzyjający swobodnemu odczytaniu z dużej odległości (co najmniej 20 metrów), niezbyt skomplikowany wzór, a także wystarczająco oryginalny, ale jednocześnie niejaskrawy kolor.

Pamiętajmy, aby nie przesadzać z ilości detali graficznych, gdyż wprowadza to niepotrzebny chaos w odbiorze przekazu reklamowego (rozproszenie wzrokowe). Tak naprawdę wystarczą trzy elementy obrazkowe oraz maksymalnie dwie wiodące barwy. Na koniec warto jeszcze dodać, że o skuteczności baneru decyduje w sporej mierze miejsce jego lokalizacji i dostatecznie chwytliwe hasło marketingowe, odnoszące się bezpośrednio do emocji potencjalnych klientów (siła perswazji).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery × 4 =