Co musi umieć obsłużyć każdy optyk?

Optyk jest osobą, która często mylona jest z okulistą. Jednak są to dwa oddzielne zawody. Zadaniem optyka jest odpowiedni dobór okularów dla klienta. Musi posiadać umiejętności z zakresu kilku dziedzin, a szczególnie istotną kwestią jest wiedza sprzedażowa.

Kompetencje optyka

Osoba reprezentująca ten zawód powinna mieć wykształcenie kierunkowe potwierdzone uzyskaniem dyplomu, bądź certyfikatu uprawniającego do wykonywania profesji (może posiadać tytuł: licencjata, inżyniera, technika lub mistrza, ewentualnie odbyć studia podyplomowe).

Każdy absolwent powinien potrafić obsługiwać panele optotypów – służą do wykrywania wad rozróżniania barw, badania ostrości widzenia, stanu refrakcji i funkcji widzenia dwuocznego, a także wiedzieć do czego potrzebne są oprawy próbne i umieć dostosować je do wymagań i potrzeb klienta.

Dodatkowym atutem dla osoby pracującej w zawodzie optyka będą następujące cechy: komunikatywność, otwartość na pracę z ludźmi, cierpliwość, umiejętność doradzenia odpowiednich oprawek, wysoka kultura osobista, a także odpowiednia autoprezentacja.

Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna organizuje szkolenia mające na celu poszerzenie dotychczas zdobytej wiedzy, wymianę doświadczeń pomiędzy optykami pracującymi w różnych zakładach, a także daje możliwość poznania wszelkich nowinek z zakresu optyki. Dzięki uczestnictwu w takim wydarzeniu, osoby z branży mają możliwość nawiązania nowych kontaktów handlowych, a także integrację między sobą i zapoznanie się z najnowszymi trendami rynkowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć × 3 =